vrijdag 18 juni 2010

De eerste keer

Zo, dit is de eerste keer dat ik een bericht voor mijn blog schrijf.
Het is een drukke week geweest en helaas heb ik de vrijdag bijna niet kunnen werken omdat ik met mijn dochter naar het ziekenhuis moest. Niets ernstigs hoor, gelukkig. Ik heb een bestelling af kunnen werken, serviesgoed voor een particuliere klant. Heel leuk. De bordjes zijn gewoon uit een plak gemaakt. Nou maar hopen dat ze een beetje plat blijven. Echt omdraaien lukt niet omdat een klein stukje van de rand omhoog gezet is zodat je ze gemakkelijker op kunt pakken. Dan maar langzaam laten drogen, hopelijk kunnen ze volgende week mee in de biscuit oven. Een biscuit oven zal ik wel moeten stoken, want er kwam woensdag ook een student van de kunstacademie Minerva met een afstudeer opdracht, een lampekapje, dat zo snel mogelijk klaar moet zijn.

Iedere keer dat ik naar Groningen reed, deze week, heb ik de auto volgeladen met dozen met grondstoffen. Ik heb lijsten gemaakt van wat ik allemaal precies heb en dat is een heleboel. Verhuizen is wel erg goed voor mij, dan ruim ik een keer op en weet ik weer wat ik allemaal heb. Ik heb gelukkig heel veel grondstoffen voor slips en glazuren, destijds heel voordelig ingekocht. Nu, in deze tijd van economische recessie, maakt dat misschien net het verschil in het hoofd boven water houden of niet. Ik kan een hele tijd uitzingen op mijn voorraad.

Ik heb wel wat klanten gehad, deze week. Ook een kleine workshop van twee personen en een van de cursisten heeft betaald. Maar het is moeilijk op dit moment. De nasleep van de crisis?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk idee, alleen...zo belangrijk als duurzaamheid voor je is, verbaast het me wel dat het niet bij de labels staat. Succes!

Hanneke zei

En waar zitten die labels? Help!!

Daniëlle zei

Hoi Hanneke,
Leuk dat je een blog bent begonnen, ik ga je zeker volgen.
Veel foto's van je werk maken hoor!
Tot dinsdag,
Groetjes
Danielle

Ingrid zei

Heel goed zus, deze blog. Als je deze link ook op je site plaatst van HannekesKannekes dan wordt deze blog ook geïndexeerd door Google, vinden meer mensen jouw blog!
Hugs van je zus